Het allerlaatste reisverslag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Miranda Bink - WaarBenJij.nu Het allerlaatste reisverslag - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Miranda Bink - WaarBenJij.nu

Het allerlaatste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Miranda

14 Januari 2015 | Zweden, Uppsala

Hejhej!

Hierbij dan echt het allerlaatste reisverslag. Ik zit nu in mijn stoel bij het raam, onder het genot van een kopje thee en een muziekje dit verslag te schrijven. Ik kijk naar mijn ingepakte koffers en naar mijn geheel schoongemaakte kamer en kan alleen maar denken dat dit ontzettend tof was!

Sinds de vorige keer dat ik geschreven heb is er weer heel veel gebeurd. Zo zijn Margot en Marloes langsgeweest en ben ik zelf ook nog op reis geweest naar Lapland en nog naar het zuiden van Zweden en Kopenhagen.

Margot kwam voor ongeveer vier dagen naar Zweden. Ontzettend leuk, al helemaal omdat ik haar in Oslo had gezien en zij nu hierheen kwam. We hebben veel rondgelopen in Uppsala de eerste dag en ben ik ook nog even naar college geweest. Dit was wat eerder afgelopen, waardoor we daarna samen met andere mensen uit eten konden bij de pizzeria in een van de flats. De volgende dag zijn we naar Stockholm gegaan voor een nachtje. Ontzettend leuk! Veel gezien en rondgelopen weer. Het blijft echt een leuke stad. De dag erna was het halverwege de dag weer tijd om afscheid te nemen. Zij weer naar Oslo en ik weer naar Uppala, oftewel huis.

De dag erna kwam Marloes alweer vanuit Nederland naar Zweden gevlogen. Ik heb haar opgehaald van het vliegveld en zijn we daarna doorgegaan naar Stockholm. Met Marloes zou ik namelijk vier dagen in Stockholm blijven. We verbleven in een hotel, heerlijk luxe dus. We ontbeten 's ochtends zoveel dat middageten bijna niet meer hoefde, haha! We hebben heerlijk rondgelopen, haha alweer, maar heb wel weer hele leuke nieuwe dingen gezien. Zo hebben we de mooie bibliotheek van Stocholm bezocht, zijn we de Ericsson globe opgegaan in een glazen bal en hebben we nieuwe koffietentjes bezocht. Het ene met een nog mooier uitzicht dan het andere. Op 23 december vloog ze alweer terug. Maar wel na het hebben van een paar super leuke dagen.

Toen stond Kerst alweer voor de deur. Ik moet zeggen, Uppsala was erg stil. Alle Zweedse studenten naar huis, maar ook veel internationale studenten die met Kerst toch lekker naar huis gaan. Ik beleefde dit keer Kerst hier in Zweden. Op 24 december had ik samen met Kiki en Lianne een quiche gemaakt. Helaas hadden we de verhoudingen met meel iets verkeerd begrepen, waardoor we veel te veel meel in de mix hadden gedaan, namelijk het dubbele. Dit verklaarde ook wel waarom het meel niet eht gaar wilde worden. Maar ondanks dat was de vulling wel erg lekker. Daarna begon het te sneeuwen! Echt super leuk op Kerstavond. We moesten daar alleen wel doorheen fietsen, want we gingen naar de kerk. Een Zweedse kerkdienst ervaren. Was leuk om een keer meegemaakt te hebben. Daarna zijn we snel naar huis gegaan om de All You Need Is Love kerstspecial te kijken. Die kan bij Kerst natuurlijk niet ontbreken, haha.

De volgende dag zijn we een kerstdiner gaan makn bij Carlijn. We vonden het al koud in onze panty en jurkjes, dit bleek ook niet zo raar te zijn toen bij aankomst bleek dat het -14 was. We hebben een heerlijk drie gangen menu gemaakt, met gevulde kip, sperzieboontjes, aardappeltjes uit de oven en gevulde courgette. Ook hadden we een maltje gestuurd naar de Top2000, want die stond natuurlijk op. Dit mailtje werd voorgelezen, echt heel leuk! Uiteindelijk zijn we rond een uurtje of 1 naar huis gegaan. De volgende dag stond een dagje Stockholm op het programma. Hier hebben we lekker rondgelopen, haha alweer, souvernirtjes gekocht. Als afsluiting lekker bij de vaste pizzeria gegeten.

Daarna stonden een paar rustigere dagen op het programma, want er moest ook nog wat aan de studie gedaan worden, zoals een paper schrijven. Hier was ik gelukkig al aan begonnen en in die dagen afgerond. Ik weet nu ook dat ik het gehaald heb, dus kan ik zeggen dat ik alle vakken hier heb gehaald!

Nadat het paper afgerond was, was het tijd om naar Lapland te vertrekken. Een reisje dat al een tijdje geleden geboekt was. Dit was echt ontzettend tof was. Na 16(!) uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan in Kiruna op oudejaarsdag. Hier kregen we een rondleiding door de stad, gingen we rijden op een sneeuwscooter en ook op een hondenslee. Ontzettend tof allemaal! 's Avonds hadden we een diner in een hotel wat erg lekker was. Daarna was daar ook het feest, wat the place to be was voor de jongeren die in Kiruna wonen. Ik moet zeggen, dat het apart was, maar wel erg leuk. Natuurlijk voor twaalven naar buiten gegaan en om twaalf uur was er allemaal vuurwerk. Daarna nog even teruggegaan naar het feest, maar om twee uur lagen we keurig in bed. De dagen erna zijn we nog doorgereden naar Abisko, waar we een artic swim hebben gehad. Dit betekent dat je eerst de sauna in gaat en daarna normaal gesproken in een wak in het ijs springt. Dit was nu helaas niet mogelijk omdat het ijs te dun was, daarom hebben we maar door de sneeuw gerold. Ik moet zeggen dat dat ook erg koud was. Daarnaast zijn we nog naar Narvik in Noorwegen geweest, hebben we een barbeque gehad in een tipitent, hebben we het noorderlicht gezien en hebben we nog rendieren gevoed. Daarnaast zijn we ook nog naar Rovaniemi gegaan in Finland. We hebben dus het hele Lapland doorkruist. Echt een super mooi gebied en zeker ook het bezoeken waard!

Na drie dagen thuis te zijn geweest was het tijd voor het tripje naar Gotenburg, Kopenhagen en Malmo. Dit deden we met de trein. Alle steden zijn erg leuk om te bezoeken. In Gotenburg verbleven we een nachtje in een hostel. Echt een mooi hostel en ook heerlijk geslapen. De dag erna zijn we doorgereist naar Kopenhagen. Het weer viel een beetje tegen, maar de tijd werd er niet minder op. Wederom veel rondgelopen en alle culturele dingen gezien, maar ook meer de kleinere straatjes. Na drie nachten in Kopenhagen te zijn geweest verbleven we nog 1 dagje in Malmo. Dit is een leuke stad en lekker klein, dus een dagje is opzich genoeg om alles te zien.

En daarvan ben ik maandagavond laat thuisgekomen. Alles is ingepakt en de laatste twee daagjes zijn nu echt aangebroken. Maar er komen nog twee leuke daagjes aan, met lekker veel fika's en morgenavond nog een feestje. Goed vooruitzicht dus!

Over bijna 48 uur land ik bijna op Schiphol en kijk ik terug op een supertoffe ervaring hier in Zweden. Dan zie ik iedereen weer en kan ik iedereen weer lekker een knuffel geven. Maar dan heb ik wel een top ervaring hier gehad!

Groetjes,
Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Miranda

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1150
Totaal aantal bezoekers 3961

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: