November in Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Miranda Bink - WaarBenJij.nu November in Uppsala - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Miranda Bink - WaarBenJij.nu

November in Uppsala

Blijf op de hoogte en volg Miranda

06 December 2014 | Zweden, Uppsala

Hoi allemaal,

Wat was november een ontzettend leuke maand! Elk weekend had ik wat leuks te doen. Ik kreeg bezoek van Caroline, ben zelf nog naar Oslo geweest en mijn ouders en zus kwamen nog langs!

Het eerste weekend van november kwam Caroline langs. Ze landde donderdagavond waarna we met de bus vanaf het vliegveld naar Uppsala zijn gegaan. Hier aangekomen, om een uur ’s nachts, reed er helaas geen enkele bus meer richting mijn huis. Dit betekende dat wij 50 minuten hebben moeten lopen vanaf het busstation naar mijn huis, met 2 ruimbagagekoffers. Ik kan je vertellen, dit viel een beetje tegen. We hadden twee koffers, omdat ik een van deze koffers in januari weer mee terug kan nemen, om al mijn spullen mee te nemen, haha. Er zaten ook nog allemaal lekkere dingen in als Nederlandse manadarijnen én sinterklaassnoep! De volgende dag zijn we lekker door Uppsala gelopen en hebben we veel fika’s gehouden. ’s Avonds zijn we met een grote groep Nederlanders nachos gaan eten en lekker uit geweest. De groep was deze keer zo groot, omdat heel veel mensen bezoek hadden. De volgende dag zijn we alweer op tijd opgestaan, omdat we naar Stockholm gingen. Hier hebben we lekker rond gelopen en zijn we ook lekker uit eten geweest. ’s Avonds hebben we nog lekker met andere mensen op iemands kamer gezeten en opeens was het half vijf. Het was dus gezellig! Zondag en maandag hebben we ook lekker door Uppsala gelopen en wederom veel fika’s gehouden. Maandagavond vloog ze alweer terug. Het was ontzettend leuk!

De rest van de week stond er nog de laatste week van de stage op mij te wachten. Om deze stageweken af te sluiten zijn we een weekendje naar Oslo gegaan. Ook hier hebben we wederom veel rondgelopen en gewoon veel gezien. Het weer was niet op en top, maar het was prima om lekker door te lopen. Ik heb in Oslo mijn duurste glaasje wijn ooit gedronken, 11 euro (!). Maar het was gelukkig wel lekker! Het was een lekker weekendje om de stageweken af te sluiten.

Het weekend daarop kwamen mijn ouders langs. Toen ik op het vliegveld stond te wachten en ze de arrival terminal in kwamen lopen, was mijn zus daar ook ineens bij! Ze was als verassing meegekomen! Echt heel erg leuk! We hebben de vrijdag en een gedeelte van de zaterdag doorgebracht in Stockholm. Veel rondgelopen, alweer haha, en lekker veel gepraat. Zaterdagavond zijn we naar Uppsala vertrokken en ook hier in een hostel geslapen. Zondag heb ik mijn kamer, de universiteit en heel Uppsala laten zien. We hebben dit weekend zoveel gelopen dat we er spierpijn van hadden, haha. Eind van de middag was het alweer tijd om terug te gaan naar Nederland. Het was echt een heel leuk weekend!

Tussen al deze leuke weekend moest er natuurlijk ook nog gewoon gestudeerd worden. De tentamens voor Zweeds zijn gemaakt en de papers zijn ingeleverd. Als het goed is, hoef ik nu nog maar één paper in te leveren in Januari en dan zit het er alweer op.

Over 6 weken ben ik alweer in Nederland en gaat het normale leven weer beginnen. Maar eerst ga ik nog naar Lapland en het zuiden van Zweden bekijk en én naar Kopenhagen!

Hej då!
Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Miranda

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 3962

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: