Bijna 2 maanden hier! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Miranda Bink - WaarBenJij.nu Bijna 2 maanden hier! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Miranda Bink - WaarBenJij.nu

Bijna 2 maanden hier!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

30 Oktober 2014 | Zweden, Uppsala

Hejhej!

Het heeft een tijdje geduurd, sorry daarvoor, maar hier weer een nieuw reisverslag. Volgende week ben ik hier alweer 11 weken en zit ik op de helft van de tijd die ik hier blijf. De tijd vliegt dus voorbij!

Vorige keer ben ik gebleven bij de Reccegasque. Wat was dat ontzettend leuk! Heerlijk eten gehad en leuke liedjes gezongen. Dat hoort er namelijk bij. Je zingt tussen elke gang van het eten meerdere liedjes, best grappig! Vooral omdat de meerderheid van de liedjes in het Zweeds is. Na het eten heb ik mijn hakken vervangen voor mijn geliefde all stars en hebben we nog een hele leuke avond gehad!

Ook meldde ik de vorige keer dat ik ging beginnen met voetballen. Dit kan ik niet echt een succes noemen. Jongens van 1,90, klein zaaltje en ik die niet echt kan voetballen. Dat was dus leuk, voor één keer. Daarom het voetballen maar vervangen voor zwemmen. Dat bevalt wel erg goed, haha!

Voor de rest ben ik hier voornamelijk bezig geweest met het schrijven van papers en nu stage lopen. Want naast alle leuke activiteiten moet er natuurlijk ook gestudeerd worden. Gelukkig allebei de papers gehaald, dus de eerste studiepunten zijn binnen! Daarnaast loop ik nu ook stage op een school. Stage is niet echt het goede woord, want ik doe er een klein onderzoek. Wel even wennen, want er wordt echt alleen maar Zweeds gesproken. Lastig om te volgen, maar natuurlijk wel goed voor mijn Zweeds.

Ik volg ook nog steeds mijn cursus Zweeds. Het spreken wil nog niet helemaal lukken, maar ik begrijp wel steeds meer. Dat is dus wel leuk om te merken!

Ze zijn hier helemaal into het vieren van Halloween, dus er zijn al een aantal Halloween feestjes geweest én er komen er ook nog een aantal aan. Dit weekend heb ik vrijdag een korridorparty met natuurlijk het thema Halloween en zaterdag ook een Halloweengasque. Dit is precies hetzelfde als de Reccegasque, maar dan met het thema Halloween.

Deze week had ik geen stage, omdat er hier nu herfstvakantie is voor de scholen. Daarom start ik daar aankomende maandag weer mee en dan heb ik nog twee weken stage in totaal. Maar volgende week vrijdag en de maandag daarop heb ik lekker vrij, omdat Caroline dan gezellig langskomt! Dus dat gaat heel gezellig worden. Het weekend daarop ga ik een weekendje naar Oslo en het weekend daarop komen mijn ouders gezellig langs. Voor ik het weet is het dus alweer december en gaan we hier lekker Sinterklaas vieren met veel Nederlanders!

Hej då!
Miranda

  • 30 Oktober 2014 - 11:10

    Danique:

    Hii Mies,

    Ben blij dat je het er zo naar je zin hebt en lekker aan het feesten geslagen!
    heel veel plezier nog de komende tijd.

    xxx

  • 30 Oktober 2014 - 17:42

    Wilma Hagen:

    Hallo miranda
    fijn dat je het naar je zin hebt en nog een fijne tijd verder
    en doe je best.
    wilma een nicht van je moeder.
    xx

  • 02 November 2014 - 11:43

    J.Winterkamp:

    Hallo Miranda, als ik je verslag leest gaat het nog steeds goed, prima naar je zin en weer al je papers gehaald klasse hoor. Nog gefeliciteerd met Evelien haar verjaardag het was heel gezellig pas om één uur thuis. Inmiddels heb je de viering van Haloween achter de rug en het volgende uitje is gezellig stappen met Carolien. Geniet van dit alles ook als je ouders komen. Hier gaat alle goed hoor vanavond (zondag)
    eet ik bij jou thuis dus ook weer gezellig. Miran ga zo door en geniet van alles zo ook van het studeren daar in Zweden. Ik zie uit naar je volgende reisverslag.Groetjes Opa x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uppsala

Miranda

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 3960

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 16 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: